HEMA stapt in subscription commerce

Klanten van HEMA kunnen binnenkort bij de winkelketen terecht voor een koffie- of wijn-abonnement. Ze kunnen daarbij aangeven welke koffie of wijn ze in welke hoeveelheid maandelijks willen ontvangen. Dat heeft hoofd e-commerce Boudewijn van Nieuwenhuijzen vrijdag bekendgemaakt.

De abonnementsdienst bevindt zich momenteel in de testfase. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden om op de hoogte gesteld te worden wanneer ze kunnen bestellen. Alle abonnementen zijn straks na de eerste drie maanden maandelijks opzegbaar.

Bij subscription commerce abonneren consumenten zich op een bepaald product en ontvangen het per opgegeven gebruiksfrequentie. Boekenclub ECI is er bekend mee geworden, terwijl nu spelers als HelloFresh, Wijnabonnement.nl en Brokjespiloot.nl het model in ons land gebruiken. Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat 22 procent van de Nederlandse huishoudens interesse heeft in online serviceabonnementen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends