Wisselkoerseffecten remmen omzetgroei Adidas

De resultaten van Adidas worden ook dit jaar gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten. Zonder valuta-effecten stijgt de omzet van het Duitse sportlabel dit jaar naar verwachting met een hoog enkelcijferig percentage. Dat stelde Adidas woensdag bij de presentatie van de cijfers over 2013.

De omzet nam vorig jaar met 2,6 procent af tot 14,5 miljard euro. Exclusief de wisselkoersen is de omzet met drie procent gegroeid ten opzichte van 2012. De Duitse speler boekte over vorig jaar 787 miljoen euro winst tegenover 526 miljoen euro een jaar eerder. Adidas verwacht dit jaar meer winst te boeken dankzij het WK voetbal.

Eind 2013 bracht Adidas een winstwaarschuwing uit als gevolg van een slecht golfseizoen en distributieproblemen in Rusland. Het sportlabel stopt in Europa met de verschillende landenorganisaties en brengt alles samen onder de groep West-Europa.

Eerder: Adidas past organisatiestructuur aan

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!