Marktplaats breidt het aantal deelnemers aan zijn outletkanaal aan het einde van dit kwartaal uit. Dat verwacht Joep Hutschemakers, hoofd e-commerce en media van Marktplaats Zakelijk. “Er is serieuze belangstelling”, zegt hij in EtailTrends 2.
Tot nu toe verkopen Neckermann.com, Telfort en Philips onder meer retouren en restpartijen via Marktplaats Outlet. “Nu we de nodige slagen hebben gemaakt aan de kant van de gebruikerservaring is ons product zodanig verbeterd dat we klaar zijn om het aantal deelnemers uit te breiden."
Marktplaats Outlet werd op 15 oktober gelanceerd. Het verdienmodel was toen nog niet bepaald. “Op dit moment denken we aan een tarief met een vast deel voor het inrichten van de outletwinkel en een variabel deel dat gebaseerd is op resultaat”, aldus Hutschemakers. Of het resultaat gemeten wordt op basis van kliks of op basis van daadwerkelijke transacties staat nog niet vast.
Daarnaast wordt gedacht aan een uitbreiding van de service aan deelnemers van het outletkanaal. Marktplaats faciliteert bijvoorbeeld in transacties en fulfilmentprocessen van mkb’ers die gebruikmaken van de dienst Marktplaats Aanbiedingen. “Dat doen we nog niet met Marktplaats Outlet. Of dat wel gaat gebeuren? We hebben een visie ontwikkeld en daar zit alles in. Ook het faciliteren van transacties.”
Joep Hutschemakers gaat in EtailTrends 2 dieper in op de verdere ontwikkeling van Marktplaats Outlet. Hoog op het verlanglijstje staat bijvoorbeeld het optimaliseren van het outletkanaal voor mobiel gebruik. EtailTrends 2 verschijnt eind deze week samen met het maartnummer van RetailTrends. Klik hier voor de abonnementsmogelijkheden.
Marktplaats bouwt outlet uit
Gepubliceerd op 13 maart 2014 om 00:00
Reacties 0