'Mannen pingelen vaker dan vrouwen'

Mannen zijn fanatieker in het zoeken naar de goedkoopste prijs dan vrouwen. Dat blijkt uit een onderzoek van Kortingcode.nl onder ruim duizend Nederlandse online shoppers.

De helft van de mannelijke respondenten zegt in de winkel regelmatig om korting te vragen, tegenover 29 procent van de vrouwen. Daarnaast is de uitverkoop bij mannen populairder dan bij vrouwen en is 72 procent van hen gedreven in het online vergelijken van prijzen. Vrouwen zijn hierin een stuk terughoudender.

“Het lijkt erop dat vrouwen zich meer schamen dan mannen om in een winkel direct naar korting te vragen”, aldus Jelle van der Bij van Kortingscode.nl. Een kleine dertig procent zegt wel eens af te dingen in de winkel, maar dat percentage ligt een stuk lager dan bij mannen. 

Uit de cijfers blijkt dat zeventig procent van de vrouwen een kick ervaart bij het vinden van een product met een behoorlijke korting, terwijl van de mannen slechts 55 procent een kick zegt te ervaren. “Doordat vrouwen zelf geen korting afdwingen zijn ze extra blij als ze zelf een product vinden dat sterk is afgeprijsd”, aldus Van der Bijl.

Volgens Kortingscode.nl zijn jongeren tussen de 18 en 25 jaar het minst geïnteresseerd in kortingen. Volgens de site hechten jongeren aan bepaalde merken meer waarde en belang en willen zij een statement maken met hun kleding en niet wachten totdat de kleding in de uitverkoop is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!