Oger start in 2015 met de verkoop van zijn kleding in grote modehuizen wereldwijd. Dat vertelt oprichter Oger Lusink aan FD Persoonlijk. De vraag naar zijn producten is er, aldus Lusink. “Daar gaan we nu aan voldoen met een eigen organisatie.”
De pakkenretailer verwacht voor dit jaar vijf tot tien procent groei te realiseren. Het ergste is over, zegt Lusink over de economische crisis. "Het is niet meer zoals in oktober 2009, toen na al het eerdere geweld ook nog DSB omviel. We gingen binnen een week met tien, vijftien procent achteruit. Collega's meldden een terugval van soms meer dan dertig procent."
Als antwoord op de economische tegenwind besloot luxemerk Oger in te zetten op verbreding van zijn assortiment en ontwikkelde pakken voor 289 euro. “Tienduizenden hebben we ervan gekocht. Dat heeft ons gered”, aldus Lusink.
De winkelomzet bleef de afgelopen jaren met circa dertig miljoen euro min of meer stabiel. Het middensegment staat wel onder druk, ziet hij. “Mannen kochten hun pakken ineens of goedkoop, of heel duur. Zo konden we met een plusje en een minnetje de crisis door rollen.”
Oger heeft winkels in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Antwerpen. Het label bedient met Oger Donna de vrouwelijke consument. Dat is niet gemakkelijk, zegt Lusink. "Vrouwen vlinderen door de stad. Een peperduur jasje hier, een Zara-bloesje daar. We worstelen met de vrouwelijke consument."
Reacties 0