Bol.com is 'Beste Webwinkel van Nederland'

Bol.com is donderdag tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2014 uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland. De etailer versloeg Wehkamp, Independer en Coolblue, dat de prijs de afgelopen twee jaar in ontvangst mocht nemen. Bol.com wordt als winnaar afgevaardigd naar de European E-commerce Awards, die in juni worden uitgereikt.

Bol.com scoort volgens een vakjury het beste op alle afzonderlijke stappen uit het koopproces, die onderzoeksbureau GfK op meer dan 180 aspecten heeft beoordeeld. Daarnaast won de Ahold-dochter publieksprijzen in de categorieën Reizen & Vrije tijd en Media/entertainment.

Een online panel van GfK bepaalde de winnaars van de Publieksprijzen XL (voor webwinkels met een jaaromzet hoger dan vier miljoen euro). De uitreiking van de Publieksprijzen XS voor kleinere webshops, vond al eerder plaats. De vakjury deelde verder awards uit voor de Beste Startende Webwinkel, Beste Mobiele Webwinkel en Cross Border E-commerce Award aan respectievelijk Timberprint.nl, wehkamp.nl, Yoursuprise.com.

Coolblue sleepte met vier awards de meeste prijzen in de wacht. De retailer kreeg de deelvakprijzen voor de beste online marketing, het beste logistieke proces en het centraal stellen van de klant toegewezen en won de publieksprijs in de categorie Elektronica & Telecom.

Winnaars Publieksprijzen XL

Reizen & Vrije tijdbol.com
ModeMissEtam.nl
Levensmiddelen & Persoonlijke verzorgingSuperwinkel.nl
Media/entertainmentbol.com
Huis, Hobby & Cadeaufonq.nl
Elektronica & TelecomCoolblue.nl
Financiële & Persoonlijke dienstenhema.nl

 

Winnaars Vakprijzen

Beste Startende WebwinkelTimberprint.nl
Beste Mobiele Webwinkelwehkamp.nl
Cross Border E-commerce AwardYoursurprise.com

 

Winnaars Deelvakprijzen

Copernica Online Marketing AwardCoolblue.nl
Osudio Product Experience AwardGreetz.nl
AfterPay Easy Buying AwarddeBijenkorf.nl
PostNL Dynamic Delivery AwardCoolblue.nl
ContactCare Customer Centricity AwardCoolblue.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!