H&M heeft in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar dertien procent meer omzet geboekt dan vorig jaar. In lokale valuta nam de omzet met twaalf procent toe. In totaal kwam de omzet van H&M in de maanden december tot en met februari uit op 3,61 miljard euro. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het Zweedse modeconcern donderdag heeft gepubliceerd.
In Nederland nam de omzet in 130 winkels met vijf procent toe (twee procent in lokale valuta) naar ruim 175 miljoen euro. De grootste groei noteerde H&M in China, waar het mede dankzij 23 extra winkels 34 procent meer omzet boekte. In Italië nam de omzet in het eerste kwartaal met één winkel meer 32 procent toe.
De nettowinst van H&M kwam in de eerste drie maanden uit op 298 miljoen euro, bijna acht procent meer dan een jaar eerder.
H&M verwacht dit jaar 375 nieuwe winkels te openen. Momenteel beschikt het modeconcern over ruim 3200 vestigingen in 53 markten. Dit jaar worden Australië, de Fillipijnen en India daaraan toegevoegd, terwijl voor volgend jaar winkelopeningen en Peru en Zuid-Afrika op de planning staan.
Reacties 0