Fashionconcern Bestseller gaat Jack & Jones dit voorjaar uitbreiden met een goedkoper sublabel. De prijzen zullen twintig tot dertig procent onder die van Jack & Jones liggen. Daarnaast moeten de omlooptijden van het label korter zijn. Die moeten op twee tot acht weken liggen.
Met de lancering wil Bestseller agressiever worden, zegt international sales manager Dennis Birk Jørgensen tegen Drapers Online. “We werken met een erg kleine groep om de kosten laag te houden.”
Moederconcern Bestseller beschikt over onder meer de fashionlabels Vero Moda, Selected Homme en Vila. Het Deense concern boekte vorig jaar minder omzet en winst dan verwacht. De netto-omzet steeg met zes procent tot 2,6 miljard euro. Daarnaast zag de retailer het bedrijfsresultaat voor aftrek van belastingen met 16,6 procent stijgen naar 192,4 miljoen euro.
Volgens ceo Anders Holch Povlsen zijn deze stijgingen niet groot genoeg om de cijfers op het gewenste niveau te brengen. “We hebben nog steeds problemen met ons verdienmodel”, aldus de topman.
Eerder:
Bestseller ontevreden over cijfers
Bestseller zet met sublabel in op fast fashion
Gepubliceerd op 1 april 2014 om 00:00
Reacties 0