Op de discountmarkt is nog voldoende ruimte voor nieuwe prijsvechters. Dat zegt algemeen directeur Roland van Geest van discountformule Big Bazar in De Telegraaf. “De golf van discount is wereldwijd en ze is blijvend.”
Discountformules zijn bezig aan een stevige opmars ten opzichte van traditionele winkelketens. Dat komt volgens Van Geest doordat de hedendaagse consument veranderd is. “Hij wil voor een deel gewoon veel voor weinig geld.”
Een belangrijk middel waarmee discounters klanten winnen, is het snel wisselende assortiment. In het geval van Big Bazar komt meer dan de helft van het aanbod uit partijenhandel. “Je weet bij ons nooit wat er precies te koop is.”
Big Bazar lanceerde woensdag zijn nieuwe winkelformule. Naast een nieuwe winkelinrichting en presentatievorm ondergaat de huisstijl een metamorfose met een nieuw logo en nieuwe huiskleuren. De kern van elke vernieuwde vestiging bestaat uit beauty- en verzorgingsproducten. Met dat assortiment wil de Blokker-dochter zich onderscheiden van andere spelers op de discountmarkt.
De transformatie zet volgens Van Geest een nieuwe norm voor discount. “De consument krijgt nog steeds A-merken en andere producten voor de laagste prijs, maar binnen een overzichtelijke, aantrekkelijke en inspirerende winkel.”
Eerder:
Big Bazar lanceert nieuwe winkelformule
'Discountmarkt groot genoeg voor nieuwe spelers'
Gepubliceerd op 4 april 2014 om 00:00
Reacties 0