Winkelverkopen EU nemen verder toe

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie zijn in februari met een half procent gestegen ten opzichte van januari. In de eurozone valt de voor het seizoen gecorrigeerde groei met 0,4 procent iets lager uit. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde volumecijfers van statistiekbureau Eurostat. In januari plusten de verkopen al met respectievelijk 0,7 en 1,6 procent.

De foodsector in de EU zag het verkoopvolume in februari met 0,3 procent toenemen. De non-foodsector noteerde met 2,9 procent een fors grotere volumestijging. In de eurozone liggen deze percentages op respectievelijk min 0,4 procent en plus twee procent.

De grootste stijging werd gemeten in Luxemburg, waar de verkopen met 12,8 procent toenamen. Bulgarije en Roemenië noteerden een groei van respectievelijk 9,2 en 6,7 procent. Malta (min 1,4 procent) en Slovenië en Finland (min één procent) zagen de verkopen het hardst teruglopen. De volumecijfers van Nederland zijn vertrouwelijk.

Vergeleken met februari vorig jaar stegen de detailhandelsverkopen in de EU met anderhalf procent en in de eurozone met 0,8 procent.

Eerder:
Winkelverkopen EU weer in de plus

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!