Internationale uitbreiding voor Brandkids

Kinderkledingplatform Brandkids heeft drie webwinkels geopend in het buitenland. In oktober opende de Duitse webwinkel, terwijl de shops in België en Engeland recent werden gelanceerd. Dat laat directeur Hans Lormans weten in De Telegraaf.

Brandkids verkoopt nieuwe en tweedehands merkkleding voor kinderen, waarbij de klant naar eigen inzicht een mix kan maken. Een gunstige ontwikkeling is volgens Lormans en mede-oprichter Peter Sober dat ‘de ene na de andere modewinkel’ uit het straatbeeld verdwijnt. Zo gaan Duitse klanten volgens hen nu online op zoek naar alternatieven.

Brandkids probeert de internationale verkopen te bevorderen met een ‘mooie site en reële marketing’. Voor vragen worden klanten uit België en Engeland vooralsnog doorgeschakeld naar Nederland. “Maar binnenkort komt daar een vestiging met lokale mensen”, stelt mede-oprichter Peter Sorber. In Duitsland beschikt Brandkids over twee medewerkers, die over marktkennis beschikken die de oprichters zelf missen. “Met een te kort communiejurkje kun je onbedoeld finaal de plank misslaan.”

Eerder:
Sanoma investeert in Brandkids.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!