De Britse warenhuisketen Marks & Spencer wil vers voedsel op de dag van bestelling bezorgen in Nederland, België en Noord-Frankrijk. Dat is onderdeel van de internationale e-commercestrategie die het bedrijf voert, waarbij de pure Engelse offline speler wil transformeren naar een relevante internationale online speler.
Een ander belangrijk onderdeel van de online strategie is de aanwezigheid in de offline wereld. Zo versterken flagshipstores met een vooraanstaand assortiment volgens M&S de merkwaarde, wat resulteert in meer verkeer op de website. De onlangs geopende winkel in Den Haag is volgens de retailer dan ook ‘een blauwdruk voor toekomstige Europese winkels’.
Een andere strategische prioriteit is het uitrollen van afhaalpunten. De komende tijd zullen in Frankrijk bijvoorbeeld 4.300 fysieke pick-up points worden geopend.
Het warenhuisketen heeft als doel het omzetaandeel van zijn internationale activiteiten met 25 procent te laten groeien. Momenteel telt Marks & Spencer ruim vierhonderd winkels in meer dan vijftig landen in Europa, het Midden-Oosten en Azië. In 2017 wil de keten 250 nieuwe winkels in het buitenland hebben geopend.
Reacties 0