Amazon test barcodescanner voor in huis

Amazon heeft een barcodescanner voor Amerikaanse klanten van zijn boodschappendienst aangekondigd. Daarmee kunnen zij in hun eigen huis eerder gekochte producten bij AmazonFresh opnieuw bestellen.

De zogenoemde Dash werkt met een wifi-verbinding en wordt gekoppeld aan het account van de klant. Na het scannen of inspreken van de gewenste boodschappen kan hij de bestelling via de webwinkel van de etailgigant bevestigen. De meeste producten worden vervolgens de volgende dag thuisbezorgd.

De barcodescanner komt gratis beschikbaar voor Amerikaanse klanten, die inmiddels uit ongeveer een half miljoen producten van AmazonFresh kunnen kiezen. In de huidige testfase kan de Dash alleen nog op uitnodiging besteld worden.

De boodschappendienst van Amazon is vooralsnog alleen in Zuid-Californië, San Francisco en Seattle beschikbaar. Dit jaar moet AmazonFresh operationeel zijn in twintig grote steden, zowel in de Verenigde Staten als daarbuiten. Zo zijn er plannen om AmazonFresh uit te rollen naar onder meer Engeland en Duitsland.

Bekijk een video van de barcodescanner op onze Facebookpagina.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...