Boon bekijkt online opties binnen Superunie

Supermarktconcern Boon Beheer Groep kijkt voor het ontplooien van online activiteiten naar samenwerking met andere Superunie-leden. Binnen dat inkoopverbond kunnen leden bijvoorbeeld gezamenlijk online activiteiten ontwikkelen. “Ik kan daar nu verder niets over zeggen, maar het is logisch dat we naar combinaties kijken”, zegt commercieel directeur Klaas Boon in RetailTrends 4.

Voor een kleinschalige onderneming als Boon zijn de investeringen in logistiek en IT voor online veel te hoog, aldus adjunct-directeur Willem Boon. “We kijken ook wat onze eigen mogelijkheden zijn, maar zoals gezegd is de
exploitatie van online duur”, zegt Klaas Boon.

De supermarktketen heeft volgens Willem Boon een papieren scenario voor online activiteiten klaarliggen dat voortdurend geactualiseerd wordt. “Juist vanwege online moet je zorgen dat fysieke winkels meerwaarde hebben. Online is vooralsnog geen bewezen verdienmodel.”

Vader en zoon Boon gaan in RetailTrends 4 dieper in op de nieuwe formule Boon’s Markt en hun visie op hoe het familiebedrijf relevant blijft voor de klanten. “Medewerkers zijn uitermate belangrijk”, aldus Klaas Boon. “Personeel dat de klant ziet staan en helpt, draagt enorm bij aan de gunfactor.” Klik hier voor de abonnementsmogelijkheden voor jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Eerder:
Boon Beheer Groep bezint op mogelijke ombouw

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends