Reclame Code Commissie pakt Lidl aan

Lidl mag zich in advertenties niet langer positioneren als ‘de beste in groente en fruit’. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald.

De supermarktketen baseert zich in zijn reclame-uitingen met deze uitspraak op het GfK Versrapport. In dit rapport worden producten in verschillende supermarkten met elkaar vergeleken. Andere verkoopkanalen zoals groentespeciaalzaken worden buiten beschouwing gelaten.

‘In voorgaande jaren noemde Lidl zich nog ‘de beste supermarkt in groente en fruit’, maar nu suggereert Lidl het beste verkoopkanaal te zijn en dat is nog niet getest’, aldus de reclamewaakhond. Daarmee is de reclame-uiting volgens de commissie misleidend, omdat consumenten mogelijk tot een aankoop overgaan terwijl ze dat anders niet zouden doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!