Macintosh ziet omzet herstellen

Macintosh Retail Group heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 3,8 procent meer omzet geboekt dan in 2013. De totale omzet van het moederconcern van onder meer Scapino, Dolcis en Kwantum kwam uit op 184,4 miljoen euro, tegenover 177,7 miljoen vorig jaar. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het retailconcern donderdag heeft gepubliceerd.

De fashiontak van Macintosh is geheel verantwoordelijk voor de omzetgroei in de eerste drie maanden van dit jaar. De verkopen van deze winkelformules namen met 7,6 procent toe naar 139,3 miljoen euro. De omzet van Kwantum ging juist met 6,6 procent onderuit naar 45,1 miljoen euro.

Zo’n zes procent (elf miljoen euro) van de totale omzet van Macintosh werd online gerealiseerd, 41 procent meer dan vorig jaar. Het online aandeel in de totale omzet van alle fashionwinkels bedraagt 7,4 procent.

Verder is de operationele EBIT van Macintosh in het eerste kwartaal van dit jaar hoger uitgekomen dan in 2013. De cijfers sterken ceo Frank De Moor in de overtuiging dat het in het laatste kwartaal van 2013 gesignaleerde herstel daadwerkelijk plaatsvindt. “Om de kracht van onze schoenenformules beter tot hun recht te laten komen investeren we extra in de positionering van onze winkels, de aantrekkelijkheid van assortimenten en verbetering van buying & merchandising processen”, stelt hij.

De Moor laat weten dat Macintosh een pure fashionretailer wordt. “Dit betekent dat we op termijn afscheid nemen van Kwantum.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!