Coolcat trekt T-shirts terug na kritiek

Coolcat heeft shirts voor het WK voetbal in Brazilië uit de schappen van zijn winkels in de Benelux gehaald. Een groep Brazilianen klaagden in Luxemburg over de opdruk van de T-shirts, waarop het woord Merda (shit) te lezen is.

Coolcat stelt dat de teksten 'met een knipoog richting de sfeer tijdens een voetbalwedstrijd' bedoeld zijn. Omdat de keten het vervelend vindt dat mensen zich er door aangesproken voelen, heeft het de shirts uit de winkels gehaald.

Eerder dit jaar raakte Coolcat al in opspraak omdat het T-shirts verkocht met aanstootgevende en verkeerd gespelde teksten als Fuck Hoar en Sexkunt. Eigenaar Roland Kahn verklaarde onlangs in FaceRetail het niet erg te vinden als Coolcat in opspraak raakt. “Wij zijn een recalcitrant merk”, stelde hij. De jonge klanten van de Nederlandse fashionretailer vinden het volgens hem alleen maar leuk wanneer er een relletje wordt geschopt.

Bekijk het volledige interview met Roland Kahn op ons YouTube-kanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!