Amazon test eigen koeriersdienst

Etailgigant Amazon is in San Francisco een proef gestart met een eigen bezorgdienst. Door Amazon aangestelde bezorgers rijden daar in vrachtwagens met alleen eigen pakketten. Vergelijkbare initiatieven komen volgens The Wall Street Journal ook in Los Angeles en New York.

Een eigen koeriersdienst geeft Amazon meer controle over de winkelervaring van klanten. Zo had logistiek dienstverlener UPS afgelopen Kerst last van leveringsproblemen, doordat het volgens Amazon niet over voldoende luchtcapaciteit zou beschikken. Shoppers van wie de bestelling te laat arriveerde, kregen hun geld terug en een coupon van twintig dollar.

Amazon maakte verder bekend in het eerste kwartaal een kleine winstgroei te hebben geboekt. De nettowinst kwam in de eerste drie maanden van 2014 uit op 108 miljoen dollar (78 miljoen euro). Amazon gaf veel geld uit aan logistiek, Amazon Web Services en nieuwe initiatieven die op termijn moeten leiden tot betere resultaten. De omzet steeg met 23 procent naar 19,7 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!