Docdata slaat handen ineen met RePack

Internetdienstverlener Docdata heeft de handen ineen geslagen met de duurzame verpakkingsdienst RePack Industries. Klanten die bij het plaatsen van een online bestelling kiezen voor een duurzame RePack-verpakking, betalen statiegeld dat wordt teruggestort zodra de verpakking via het postnetwerk retour is gekomen bij Docdata.

De RePack is een tas die wordt opgerold en met behulp van een band kan worden dichtgemaakt. Voor mode en breekbare artikelen zijn er speciale verpakkingen. RePack-verpakkingen vormen een duurzame oplossing, omdat ze tot wel twintig keer hergebruikt kunnen worden en het terugzenden van verpakkingen aanzienlijk minder CO2-uitstoot veroorzaakt dan het recyclen van wegwerkverpakkingen.

Volgens projectleider Astrid Koomen is er geen sprake van een exclusieve distributieovereenkomst. “De RePack zal meestal als een keuze worden aangeboden, naast wegwerpverpakkingen, al zijn er wellicht milieubewust webshops die dit als enige oplossing willen aanbieden”, aldus Koomen. Er zijn volgens haar nog maar weinig diensten als RePack. “De meeste andere oplossingen hebben betrekking op recycling, maar wij wilden die kant niet op.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends