Het Britse designerkledingplatform Farfetch zet met een kapitaalinjectie in op expansie naar Rusland, China en Japan. Het online platform, dat designerkleding van onafhankelijke boetieks wereldwijd aanbiedt, ontving van verschillende investeerders een kapitaalinjectie van 66 miljoen dollar (48 miljoen euro).
Daarnaast wordt de financiering gebruikt voor een verdere ontwikkeling van het omnichannel aanbod. Farfetch wil zijn online klanten met nieuwe, lokale websites een ‘dynamische, responsieve ervaring’ aanbieden, aldus ceo José Neves. "In winkels als RA in Antwerpen worden items van belangrijke ontwerpers verkocht waar iemand uit Singapore of Sydney misschien wel naarstig naar op zoek is, maar die beperkt wordt door geografie”, aldus Neves.
De financieringsronde werd geleid door private equity firma Vitruvian Partners. Naast de bestaande investeerders Condé Nast International en Advent Ventures heeft Richard Chen in Farfetch belegd.
Farfetch krijgt groeigeld
Gepubliceerd op 5 mei 2014 om 09:03
Reacties 0