Maxeda DIY Group start met een strategische heroriëntatie van zijn formules Praxis, Formido, Brico en Plan-It. Dat heeft het concern maandag bekendgemaakt.
Het onderzoek moet het toekomstig potentieel van de winkelketens optimaliseren. Daarbij is een verkoop niet uitgesloten, aldus het concern. De heroriëntatie is naar verwachting voor het einde van dit jaar afgerond.
Maxeda wil van al zijn winkelketens marktleiders maken, laat voorzitter Tony DeNunzio van de raad van commissarissen weten. “Wij zijn ervan overtuigd dat onze DIY-winkelketens nu klaar zijn voor de volgende stap in hun groeistrategie.”
De doe-het-zelfketen zag zijn omzet vorig boekjaar met veertig miljoen euro dalen naar 1,32 miljard euro. De nettowinst daalde tot 55 miljoen euro. Dat is acht miljoen euro minder dan een jaar eerder. Naar aanleiding daarvan kondigde het concern aan meer op de kosten te gaan letten. Zo worden huismerken meer in ons land geproduceerd. Maxeda beschikt naast Nederland over winkels in België en Luxemburg.
Maxeda DIY Group bezint op formules
Gepubliceerd op 12 mei 2014 om 12:21
Reacties 0