Metro Group ziet omzet dalen

Het Duitse Metro Group heeft in de eerste helft van zijn gebroken boekjaar minder omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Het moederconcern van Saturn en Media Markt heeft zijn totale omzet met ruim vijf procent zien dalen tot 33 miljard euro.

Volgens het concern heeft de daling onder meer te maken met de verkoop van activiteiten in Oost-Europa. Daarnaast viel het paasweekend laat in het jaar, waardoor extra inkomsten zijn misgelopen. Ook kampte Metro met negatieve wisselkoerseffecten.

De nettowinst steeg van 20 miljoen euro een jaar eerder naar 182 miljoen euro. De groei hangt samen met het wegvallen van kostenposten en herstructureringslasten.

Door meer te investeren in India, Rusland, China en Turkije, wil het concern de teruglopende resultaten in Europa opvangen. De opkomende markten zijn nu al goed voor een derde van de verkopen. In 2020 wil Metro in India over vijftig vestigingen van zijn formule Cash & Carry beschikken, tegen de zestien groothandels die het bedrijf er momenteel telt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!