Marktplaats geeft bijsluiter bij verkoop huisdieren

Verkoopsites waaronder Marktplaats voeren een ‘huisdierenbijsluiter’ in om te voorkomen dat consumenten in een impuls online huisdieren aanschaffen. De bijsluiter geeft informatie over de verzorging, het gedrag, de kosten van medische verzorging en voeding, en de risico’s van ziekten en erfelijke aandoeningen. 

Daarnaast laat Marktplaats op zijn site verschillende waarschuwingen zien, zoals ‘Een dier is geen ding. Maak van uw dier geen impulsaankoop’. ‘Zowel baasjes als beestjes gebaat bij de juiste boodschap op de juiste plek’, aldus de verkoopsite. Marktplaats roept andere verkoopsites het voorbeeld van een dierenbijsluiter te volgen.

De Dierenbescherming en het Landelijk Informatiecentrum Gezelschapsdieren (LICG) stellen dat veel consumenten huisdieren via internet in een impuls aanschaffen. Doordat de aankoop niet goed doordacht is, wordt veel huisdierenleed veroorzaakt, aldus de organisaties.






Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!