G-Star en Bol.com in race voor award

Bol.com en G-Star zijn genomineerd voor de European E-commerce Awards. Dat heeft Thuiswinkel.org bekendgemaakt. Tijdens de Global E-commerce Summit van zestien tot en met achttien juni in Barcelona worden de prijzen uitgereikt aan de meest innovatieve webshops van Europa. G-star is de enige Nederlandse fysieke retailer op de huidige nominatielijst. Daarnaast is Bol.com voorgedragen voor de Entrepreneurial Award.

In totaal worden drie awards  uitgereikt. De Omnichannel Award gaat naar de retailer die zichzelf het beste heeft gepositioneerd in de omnichannel wereld. Hiervoor zijn Bolia, G-Star, Marks & Spencer, Nespresso en Tesco genomineerd.

De lijst met genomineerden voor de Pure Player Award is ten opzichte van vorig jaar nagenoeg onveranderd. Asos ging toen met de prijs naar huis. Dit jaar staan Amazon, Asos, Netaporter, Yoox en Zalando in het favorietenlijstje.

Voor de Entrepreneurial Award, die is bestemd voor de meest baanbrekende, innovatieve of slimme webwinkel van Europa, worden de genomineerden half juni bekend gemaakt. Omdat Bol.com tijdens Nationale Thuiswinkel Awards is uitgeroepen tot de Beste Webwinkel van Nederland, is de e-tailer voor deze award voorgedragen.

RetailTrends