Detailresult verdubbelt nettowinst

Detailresult Groep heeft vorig jaar ruim twee keer zoveel winst geboekt als in 2012. De nettowinst van het moederconcern van onder meer Dirk en DekaMarkt over 2013 kwam uit op 24,6 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag dat deze week bij de Kamer van Koophandel is ingediend, meldt Het Financieele Dagblad.

Detailresult schrijft de winstverbetering toe aan de uitrol van nieuwe winkelconcepten, een wijziging van het promotiebeleid en een betere beheersing van de kosten en het ziekteverzuim

De omzet van het retailconcern steeg licht naar 1,94 miljard euro. Detailresult sloot vorig jaar een tiental minder rendabele winkels, terwijl er drie nieuwe vestigingen werden geopend. 

Het afgelopen jaar stond voor Detailresult onder meer in het teken van de ombouw van circa vijftig winkels van Digros en Bas naar Dirk. Het winkelbedrijf wil daarmee meer duidelijkheid creëren voor de consument. Met fullserviceformule DekaMarkt blijven volgens de retailer 'twee sterke merken' over.

Detailresult voert tevens de formules Dirck III Slijterijen, Dirx Drogisterijen en DekaTuin. In totaal omvat het concern nu ongeveer 285 winkels.

RetailTrends