Introductie multimediale billboards

In Londen zijn de eerste billboards in gebruik genomen die mobiele telefoonbezitters uitnodigt om videoclips te bekijken op de GSM. Vereiste is een mobiel met Bluetooth-functie en multimediasoftware. Vooraf wordt de telefoonbezitter per sms gevraagd interesse te hebben om een reclamespotje te bekijken. De combinatie van billboard en gsm-videoclip heeft een hoge attentiewaarde. In juni werd het systeem ingezet om het nieuwe album van de band Coldplay te introduceren. Tijdens de actie werden 87.000 telefoons met Bluetooth bereikt. Daarvan waren zo’n 13.000 mensen bereid om de advertentieclip te downloaden. Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Strategy Analytics heeft twintig procent van de mobieltjes aan het einde van het jaar een Bluetooth-functie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!