Abercrombie & Fitch noteert kleinere omzetkrimp

Abercrombie & Fitch heeft zijn omzet voor het eerst in anderhalf jaar minder zien dalen dan verwacht. In het eerste kwartaal van het lopende boekjaar daalde de omzet met twee procent naar 822,4 miljoen dollar (604,3 miljoen euro), tegen een daling van twaalf procent in de twee voorgaande kwartalen.

Vooral de verkoop van jurkjes, denim en jassen ging vooruit. Vanwege herstructureringskosten verdrievoudigde het nettoverlies het afgelopen kwartaal tot 23,7 miljoen dollar (17,4 miljoen euro).

Volgens de fashionretailer worden de cijfers positiever door een uitbreiding van het damesassortiment met grotere maten en schoenen. Daarnaast voerde het modebedrijf een prijsverlaging door om consumenten terug te winnen van concurrenten als H&M en Zara. 

De komende tijd wordt ook het winkelconcept van de fashionretailer aangepast. Zo komt er meer licht in de vestigingen en gaat de muziek zachter. Ook gaat de keten voor het eerst zwarte kleding verkopen.

Tijdens de kerstperiode kunnen klanten voor een deel van het Abercrombie & Fitch-assortiment terecht bij de etailer Asos. “Gezien Asos’ sterke en groeiende traffic zal deze samenwerking ons in staat stellen om de aandacht en betrokkenheid voor A&F te verhogen met een aantrekkelijke margestructuur”, aldus ceo Mike Jeffries.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends