Collectief van optiekspelers gaat strijd aan met prijsvechters

Ruim negentig zelfstandig optiekbedrijven hebben zich verenigd in Zienrs als antwoord op grote ketens die met prijzen stunten. “We willen laten zien dat prijs niet zaligmakend is”, zegt een woordvoerder tegen RetailNews.

Waar brillenwinkelketens in hun reclame-uitingen dankzij hun grote budgetten uitgebreid inzetten op prijspromoties, ontbreekt het de zelfstandige optiekbedrijven aan dergelijke middelen. “Die communicatie is in onze ogen bovendien eenzijdig. Een goede bril is meer dan een lage prijs of het tweede montuur gratis krijgen”, aldus de zegsman.

De aangesloten spelers zijn optometristen, gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten die gebruikmaken van moderne technologie en de laatste innovaties bieden op het gebied van oogzorg, aldus de woordvoerder. “Zienrs is geen franchise- of inkooporganisatie”, benadrukt hij. Ieder optiekbedrijf blijft dan ook onafhankelijk opereren. In het straatbeeld wordt het lidmaatschap zichtbaar door een sticker op de winkelruit.

Via internet, social media en een lifestyle magazine wil Zienrs meer bewustwording rond goede oogzorg bij consumenten creëren. “Dat moet zorgen dat consumenten vaker voor een zelfstandige optiekwinkel kiezen”, stelt de zegsman.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!