Eigenaar De Tuinen zet zinnen op driehonderd winkels

NBTY Europe wil zijn winkelbestand in Nederland en België uitbreiden naar driehonderd filialen. Dat zegt ceo Peter Aldis tegen Retail Week. Het retailconcern beschikt momenteel over 135 winkels van De Tuinen in ons land en dertien van Essenza in België.

Het aantal winkels in Nederland moet uitgebreid worden naar 250, stelt Aldis. “De markt voor gezondheidsproducten is ondervertegenwoordigd, waardoor we daar sneller kunnen groeien.”

De topman ziet daarnaast ruimte voor tachtig tot 120 gezondheidswinkels in België. Voorlopig heeft NBTY Europe volgens hem de doelstelling om tachtig tot negentig nieuwe winkels van Essenza te openen. Het concern nam die winkelformule, in 1995 ontstaan vanuit een masterfranchise van De Tuinen, vorig jaar over.

NBTY Europe is verder met ruim zevenhonderd winkels actief in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, via de formules Holland & Barrett en GNC. Daar moeten in het huidige boekjaar nog eens 65 winkels aan toegevoegd worden. “We openen meer winkels in het Verenigd Koninkrijk dan in Nederland en België samen, maar niet verhoudingsgewijs. Het is voor ons makkelijker om kansen te vinden in Nederland en België.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends