'Kassabon met reclame is een succes'

De kassabon met reclameboodschappen op de achterkant slaat aan bij consumenten. "Binnen twee weken leverden bijna negenhonderd mensen hun bon in bij HEMA", zegt initiatiefnemer Bart Cornelise van marketingbureau Merk Waardige Marketing in De Volkskrant.

Sinds oktober staan bij twintig Nederlandse supermarkten advertenties van andere retailers op de kassabon. Momenteel doen voornamelijk winkels in het noorden van het land mee en zijn de reclamerollen in plaatsen als Hengelo, Apeldoorn en Bodegraven te vinden. Daarnaast zijn franchisers van ketens als Intersport en Hema geïnteresseerd. De komende maanden nemen volgens Cornelisse minstens veertig supermarkten de kassabon in gebruik. Zo worden de reclamerollen binnenkort aan supermarkten in Alkmaar, Amersfoort en Lelystad geleverd. 

Adverteerders betalen tussen de vijfhonderd en negenhonderd euro om een maand lang in kleur op de achterkant van de supermarktbonnen te staan. De acties worden maandelijks vernieuwd. Supermarkten krijgen geen vergoeding voor de reclame op hun bonnetjes, maar krijgen de kassarollen wel gratis. “Het scheelt hen dus in de kosten”, aldus Cornelisse.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!