T-Mobile rolt Plusstore beperkt uit

Telecomprovider T-Mobile ziet ruimte voor nog drie of vier Plusstores in Nederland. Gezien het karakter van het retailconcept en de aanwezigheid van reguliere winkels, is uitbreiding maar beperkt mogelijk. Dat zegt directeur retail Onno Rip in het juninummer van RetailTrends.

In de Plusstore is meer ruimte voor service en minder voor ‘in your face’-telecom, dan in reguliere T-Mobile-winkels. De eerste twee winkels zijn gevestigd in Den Haag en Rotterdam. De nieuwe vestigingen zullen vooral op nieuwe locaties zijn, stelt Rip. “Alleen in Amsterdam hebben we het plan om een bestaande winkel, aan de Beethovenstraat, om te bouwen.”

De winkels bevinden zich op een high-end locatie, die volgens de directeur past bij het serviceconcept dat de Plusstore wil zijn. De winkel focust zich op kleinzakelijke klanten die te klein zijn om door een accountmanager geholpen te worden, maar andere behoeften hebben dan een gewone consument. De tweede doelgroep bestaat uit veertigplussers die prijs stellen op extra service. “Hun bestedingen, het aantal contracten en de waarde ervan liggen ver boven onze verwachting”, aldus Rip.

Het serviceconcept past volgens hem in de huidige tijdsgeest, waarin hard sell plaatsmaakt voor winkels als servicebalies. Rip gaat in RetailTrends 6 verder in op het nieuwe retailconcept van T-Mobile. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!