Amazon lanceert eigen muziekdienst

Amazon introduceert een eigen muziekdienst in de Verenigde Staten. Via de dienst krijgen Amazon klanten met een Prime-abonnement toegang tot duizenden gratis liedjes, zonder dat deze worden onderbroken door commercials.

Volgens de Amerikaanse krant zijn nieuwe releases niet in de muziekdienst opgenomen. Daarnaast is er geen contract met Universal Music Group, de grootste muziekmaatschappij ter wereld, waardoor ook de muziek van deze maatschappij niet via de service te beluisteren is.

In totaal telt Amazon circa twintig miljoen klanten met een Prime-account. Deze klanten tellen jaarlijks honderd dollar neer voor extra service. Zo hoeven ze geen verzendkosten te betalen bij bestellingen en hebben ze toegang tot digitale films, televisieseries en e-books. De muziekdienst is een toevoeging op deze service.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!