Van Zetten: ‘HEMA loopt tien jaar voor op Action’

De investeringen die HEMA nu in zijn assortiment doet zijn ‘state of the art’. De winkelketen loopt daarmee tien jaar op Action voor, stelt ceo Ronald van Zetten in De Financiële Telegraaf.

Het verrassingselement van koopjes jagen bij onder meer Action en Primark ‘is echt van deze tijd’, aldus Van Zetten. “Dat moeten we zeker gaan doen.” Het oude systeem van HEMA werkt duidelijk niet meer, stelt de ceo. “Vernieuwing van de organisatie en het assortiment is noodzakelijk om meer snelheid te krijgen.” Het publiek gaat dat volgens hem in het najaar merken in de winkels.

Omdat winkelketens met het verrassingselement geen loyaliteit bij klanten opbouwen, wil hij dat niet tot enige activiteit maken. “Op basis van kortstondige populariteit ga ik niet dit bedrijf omgooien.”

De overlap met Action is verder met zo’n twintig procent maar heel beperkt, zegt Van Zetten. Zo biedt de concurrent geen food en horeca aan. Daarnaast accelereert HEMA volgens hem in cosmetica. “Action zal heus wel eens een lipstick verkopen voor 99 cent, maar het is onvergelijkbaar wat aanbod betreft.”

De cosmetica van HEMA kan zich meten met de beste merken, aldus de ceo. Goedkoper maken kan wel, maar dan levert de winkelketen in op kwaliteit. Daarnaast is de prijsafstand tot bijvoorbeeld Action en Primark ‘niet zo groot als men denkt’, stelt Van Zetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!