Nieuwe miljoeneninvestering voor 'winstgevend' HelloFresh

Online boodschappendienst HelloFresh heeft een investering van vijftig miljoen dollar gekregen. De Amerikaanse investeringsmaatschappij Insight Venture Partners neemt het grootste gedeelte voor zijn rekening, terwijl Phenomen Ventures voor de vierde keer investeert. Dat heeft HelloFresh donderdag bekendgemaakt.

De investering is volgens de etailer het gevolg van de groei in de afgelopen twee jaar. Zo bereikte HelloFresh naar eigen zeggen winstgevendheid op de Europese markt. Wereldwijd bezorgt HelloFresh ruim een miljoen maaltijden per maand aan circa 430 miljoen mensen. In Nederland wil HelloFresh volgend jaar één procent van de Nederlandse huishoudens bedienen.

“Wij geloven erin dat HelloFresh in snel tempo uitgroeit tot de wereldwijde online marktleider in het bezorgen van maaltijden aan huis”, stelt managing director Jeff Liebermann van investeerder Insight Venture Partners, dat tevens DaWanda en Shopify in zijn portfolio heeft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!