Praxis opent online deuren voor branchegenoten

Praxis biedt webwinkeliers uit de doe-het-zelfbranche de mogelijkheid om via Praxis.nl hun producten te verkopen. Dat zegt directeur klant Roy van Keulen van Praxis tegen Twinkle.

De bouwmarktketen wil een breder en dieper assortiment en uitgroeien tot de portal voor klussende consumenten. “Zelf was ik op zoek naar een roestige haak”, aldus Van Keulen. “Die verkopen wij niet, maar die vond ik wel bij een kleine papa-en-mama-winkel. Ik wil graag een link hebben met zo’n website.”

Naast doe-het-zelfwinkels kunnen leveranciers via de website van Praxis via dropshipping producten bij consumenten afleveren. Enkele tientallen leveranciers maken inmiddels van de mogelijkheid gebruik, aldus Van Keulen. “Dit is een efficiënte manier om alles te kunnen verkopen.”

Het aanbod van partners is te vinden op de reguliere productpagina’s van de dhz-keten. Uiteindelijk komt Praxis met een overzichtspagina waaruit blijkt welke producten thuisbezorgd worden. Consumenten kunnen hun aankoop bij de partners online afrekenen. Een bestelling bij Praxis zelf kan alleen in de winkel worden afgehaald en betaald.

Praxis wil transformeren van een multibrand retailer naar een vaste kluspartner, zei Van Keulen eerder tegen RetailNews.nl. Daarom lanceerde de bouwmarkt onlangs een elektronische klantenkaart die te gebruiken is via de MijnPraxis-app of een klantenpas van een andere retailer. In eerste instantie ligt de focus van het klantenprogramma op voordeel. Daarnaast moet het programma klussen leuker en gemakkelijker maken, zegt Van Keulen. “Onze klanten moeten fans worden, want fans komen vaker in onze winkels.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends