Sarenza krijgt een kapitaalinjectie van 74 miljoen euro om zijn internationale ontwikkeling te versnellen. Daarnaast wil de schoenenwebshop zijn positie in thuisland Frankrijk verstevigen, meldt E-commercefacts.
Het kostte de etailer achttien maanden om de investering rond te krijgen, aldus ceo Stéphane Treppoz tegen de Franse krant Le Figaro. "We hebben meer dan honderdvijftig fondsen benaderd, maar de meesten waren niet klaar om het risico van internationale expansie te nemen." Uiteindelijk heeft Sarenza vier investeerders aangetrokken, waaronder HLD en BPI France.
De in 2005 opgerichte webwinkel is inmiddels actief in 25 landen en boekte in 2012 een omzet van ruim 131 miljoen euro. Sarenza groeit in een zeer concurrerende markt door een duidelijke focus op strategie en productkeuze, zei Treppoz eerder tegen RetailNews.
De webshop is sinds 2012 in Nederland actief. Sarenza staat in ons land nog maar aan het begin van wat mogelijk is, denkt de topman. De ambitie ligt op een 'omzetgroei met dubbele cijfers over tien jaar’.
Bovendien zijn Nederlanders van al zijn klanten het meest loyaal, aldus Treppoz. “We zien dat Nederlandse consumenten erg gevoelig zijn voor prijspromoties, maar tegelijkertijd wel uitstekende service en kwaliteit wensen. Ze zijn veeleisend, maar als ze tevreden zijn, komen ze terug.”
Sarenza haalt miljoeneninvestering binnen
Gepubliceerd op 25 juni 2014 om 10:14
Reacties 0