Thuiswinkel.org werkt met MVO Nederland aan handvatten voor etailers die duurzaam willen opereren. Om te kunnen blijven groeien moet duurzaamheid een wezenlijk onderdeel zijn van e-commerce, aldus beide partijen.
Vanwege de aanhoudende groei van online verkopen en toenemende verstedelijking vindt de aflevering van producten steeds geconcentreerder plaats en neemt de verkeersdrukte toe. Tegelijkertijd neemt de beschikbaarheid van hulpbronnen af, aldus Margreeth Pape, adviseur Logistiek en Duurzaamheid bij Thuiswinkel.org. Betaalbare alternatieven of initiatieven waardoor het gebruik van hulpbronnen afneemt zijn volgens haar nodig.
Als eerste stap stelt Thuiswinkel.org doelstellingen voor verpakkingen van producten. Etailers worden door Europese regelgeving verplicht om gebruik te maken van duurzame verpakkingsmaterialen. Daarnaast komt de brancheorganisatie met een plan om de uitstoot van CO2 in de ‘last mile’ te verminderen.
Thuiswinkel.org start actieprogramma voor duurzaamheid
Gepubliceerd op 27 juni 2014 om 13:00
Reacties 0