Thuiswinkel.org start actieprogramma voor duurzaamheid

Thuiswinkel.org werkt met MVO Nederland aan handvatten voor etailers die duurzaam willen opereren. Om te kunnen blijven groeien moet duurzaamheid een wezenlijk onderdeel zijn van e-commerce, aldus beide partijen.

Vanwege de aanhoudende groei van online verkopen en toenemende verstedelijking vindt de aflevering van producten steeds geconcentreerder plaats en neemt de verkeersdrukte toe. Tegelijkertijd neemt de beschikbaarheid van hulpbronnen af, aldus Margreeth Pape, adviseur Logistiek en Duurzaamheid bij Thuiswinkel.org. Betaalbare alternatieven of initiatieven waardoor het gebruik van hulpbronnen afneemt zijn volgens haar nodig.

Als eerste stap stelt Thuiswinkel.org doelstellingen voor verpakkingen van producten. Etailers worden door Europese regelgeving verplicht om gebruik te maken van duurzame verpakkingsmaterialen. Daarnaast komt de brancheorganisatie met een plan om de uitstoot van CO2 in de ‘last mile’ te verminderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!