Nederlandse tabletmarkt raakt verzadigd

De groei van het aantal tabletbezitters is ten einde gekomen. Waar de tabletmarkt vorig jaar nog tien procent groeide, is de markt inmiddels met 7,4 miljoen tabletbezitters aan het stabiliseren. Dat stelt marktonderzoeker GfK in het onderzoek ‘GfK Trends in Digitale Media & Entertainment’, dat onder ruim duizend Nederlanders is gehouden.

Alleen onder 65-plussers neemt het tabletbezit nog toe. 52 procent van deze groep beschikt inmiddels over een tablet, tegenover een landelijk gemiddelde van 56 procent.

Het aantal smartphonebezitters is al eerder gestabiliseerd. Ruim negen miljoen Nederlanders (zeventig procent) is inmiddels in het bezit van een smartphone, evenveel als eind 2013. Verder blijkt dat het aantal bezoeken en posts op Facebook, Twitter en LinkedIn stabiel blijft. Respectievelijk twaalf en zes procent van de Nederlanders beschikt over een actief account op Instagram en Snapchat. Dat zijn voornamelijk jongeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!