Outfittery breidt internationaal uit

Outfittery timmert met een conceptstore in Hamburg en de uitrol van zijn personal shopping-service in Scandinavië internationaal flink aan de weg. De van oorsprong Duitse onderneming heeft een winkel geopend op het vliegveld in Hamburg en gaat zijn personal shopping-service lanceren in Zweden en Denemarken.

Outfittery richt zijn pijlen in Hamburg op de man die weinig tijd wil besteden aan winkelen. Hij kan bij het concept terecht voor gratis stylingsadvies. Stylisten brengen de persoonlijke wensen van de klant in kaart en stellen een aantal outfits samen. Deze kledingstukken kunnen vervolgens worden besteld, waarna de bestelling op een later moment wordt thuisbezorgd.

De winkel op het vliegveld van Hamburg is ingericht als een ‘high quality styling lounge’, aldus Outfittery. "Veel reizigers doden hun wachttijd op het vliegveld met winkelen. Wij willen daar een extra optie aan toevoegen”, zegt ceo Anna Alex. Doordat klanten geen tassen met kledingstukken meenemen, maar bestellingen thuisgestuurd krijgen, wordt het winkelen volgens Outfittery nog eenvoudiger.

Outfittery, dat als online platform van start ging, heeft dertien miljoen euro uitgetrokken om stappen te zetten in de buitenlandse expansie. Sinds eind maart is het concept in ons land actief, met The Cloackroom als Nederlandse concurrent. 


Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends