Minder nieuwe producten in supermarkt

Het aantal nieuwe productintroducties in supermarken is in de eerste helft van 2005 fors afgenomen. Er zijn in die periode ongeveer 750 nieuwe producten in de schappen gekomen, 17 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit onderzoek van IRI Nederland. Ook bleek dat echte innovatie grotendeels uitbleef. Nieuwe smaakjes, varianten op bestaande producten en nieuwe verpakkingen voerden de boventoon. IRI noemt de prijzenslag als een belangrijke reden dat het aantal productintroducties flink is afgenomen. "Er is al twee jaar geen omzetgroei. De handel en de industrie houden elkaar in de wurggreep", aldus IRI Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!