Marks & Spencer heeft voor het twaalfde kwartaal op rij zijn omzet zien krimpen. Op kwartaalbasis daalde de verkoop van de Britse warenhuisketen in het eerste kwartaal met 0,6 procent, na een groei van 0,6 procent in de drie voorafgaande maanden.

Binnen de non-food divisie anderhalf procent minder omgezet dan in dezelfde periode een jaar terug. Ceo Marc Bolland investeerde de afgelopen periode flink in de non-food divisie van de warenhuisketen.

Zo riep hij een ontwerpteam in het leven en lanceerde de retailer nieuwe collecties. Daarnaast ondergingen M&S-winkels een transformatie ter waarde van 2,3 miljoen pond (2,89 miljoen euro).

Ook de vernieuwde website liet negatieve verkoopcijfers liet. De online verkopen daalden met 8,1 procent. Volgens persbureau Bloomwerg kwam dit door het feit dat klanten zich opnieuw moesten registreren. De fooddivisie van de Britse warenhuisketen zag zijn omzetcijfers daarentegen met 1,7 procent stijgen.