Nederlandse m-commerce overstijgt Europese groei

Het aantal Nederlandse shoppers dat zijn aankopen via een mobiel apparaat afrekent groeit harder dan het Europees gemiddelde. Waar het aantal mobiele transacties in Europa het afgelopen halfjaar met 15,1 procent steeg, geldt voor Nederland een groei van 20,4 procent. Dat blijkt uit de Mobile Payments Index van betalingsverwerker Adyen.

Daarnaast gebruiken alleen Nederlandse consumenten liever een tablet (dertien procent) voor hun online aankopen dan een smartphone (11,8 procent). Het grote scherm van de tablet is handiger voor het browsen en kopen van producten, aldus Adyen. In het tweede kwartaal van dit jaar groeide het aantal mobiele transacties binnen de retailsector met 3,2 procent.

De pc wordt nog steeds het meest gebruikt voor e-commerce transacties. Zo werd in het tweede kwartaal 70,9 procent van de online betalingen binnen de  retailsector via een pc verwerkt. Qua waarde van de transacties is een duidelijke stijging zichtbaar voor aankopen via de smartphone (plus 10,1 procent) en de tablet (plus 5,6 procent). Via pc’s is de gemiddelde transactiewaarde met 103,99 euro het hoogst, gevolgd door de tablet met 87,31 euro. Consumenten rekenden via hun smartphone gemiddeld voor 65,83 euro af.

De technologische verbeteringen maken het kopen van producten terwijl consumenten onderweg zijn steeds gemakkelijker, sneller en handiger, zegt cco Roelant Prins van Adyen. “Het mobiele kanaal wordt steeds belangrijker als aankoopkanaal. Het is voor iedere webwinkelier noodzakelijk om een mobiele betaalstrategie te hebben en binnen het check-out proces rekening te houden met de vereisten van de verschillende mobiele apparaten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!