UPS gaat alle Kiala-afhaalpunten in Nederland de komende maanden omdopen tot UPS Acces Points. Voor het rebranden van de pick-up points maakt UPS gebruik van twee fases. In eerste instantie zullen de zevenhonderd Nederlandse afhaalpunten UPS Acces Point/Kiala-punt gaan heten. In 2016 valt de naam Kiala weg en wordt het rebranden afgerond.
De afhaalpunten van UPS, die tevens zijn gevestigd in de België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en sinds kort ook Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, dienen als alternatief voor de thuisbezorging van bestellingen. Ook kunnen de pick-up points worden gebruikt wanneer de consument op het moment van levering niet thuis is, of als verzendpunt voor bijvoorbeeld pakketten waarvoor de retourzending al is betaald.
Met deze aanvullende diensten speelt het bedrijf in op de behoefte van de consument om meer controle te hebben over waar en wanneer hun aankopen bezorgd worden, zo stelt Ryan Neal, marketingmanager van UPS Nederland. “Ze willen bovendien een gemakkelijker retourproces.”
Reacties 0