Bol.com heeft het aanbod in zijn webshop uitgebreid met twintigduizend kledingstukken voor baby’s en peuters. De Nederlandse etailer werkt daarvoor samen met ruim vijftig modemerken, waaronder Mexx, Noppies en Petit Bateau. Dat heeft bol.com dinsdag bekendgemaakt.
Bol.com beschikt al sinds begin 2012 over een babyassortiment, maar had daarin voorheen geen ruimte voor kledingstukken. “Door ook kleding toe te voegen aan het assortiment verwachten wij dat onze winkel nog meer ouders zal aanspreken”, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.
Bol.com verkoopt vooralsnog geen mannen- en vrouwenkleding, laat een woordvoerder desgevraagd weten aan RetailNews. De dochteronderneming van Ahold bekijkt volgens haar per categorie welke producten aan het assortiment worden toegevoegd. “Bij onze babywinkel merkten we een behoefte aan kleding.” Concrete plannen om een winkel voor mannen- en vrouwenkleding te openen zijn er volgens haar niet. “Vooralsnog kijken we eerst naar de bestaande categorieën.”
In mei boorde bol.com nog een nieuwe markt aan met een winkel voor sieraden en horloges. Daarvoor ging de etailer onder meer de samenwerking aan met juweliersketen Lucardi, dat als Plaza-partner inmiddels omzet binnenhaalt die gelijkstaat aan die van twee eigen winkels. “Deze samenwerking toont aan dat je het fysieke kanaal goed kunt combineren met het online kanaal en zelfs de totale markt kunt laten groeien”, aldus Schaeffer. Ook een deel van de kledingstukken voor baby's en peuters wordt aangeboden door partners van bol.com, zoals Brandkids.nl.
Bol.com heeft enkele nieuwe features toegevoegd om kleding aan het assortiment toe te kunnen voegen. Zo is er een uitgebreidere zoomfunctionaliteit, ruimte voor grote productafbeeldingen en zijn kleur- en maatselectie geïntegreerd in de lijstpagina en het koopblok op de productdetailpagina.
Reacties 0