‘Samenwerking bol.com en Ahold toekomstbestendig’

De combinatie tussen Ahold en bol.com kan nog tientallen jaren bestaan. Dat zegt directeur Daniel Ropers van bol.com in NRC. Waar volgens hem met een private equity partij na enkele jaren conflicterende belangen ontstaan rond investeringen, denkt Ahold aan de lange termijn. “Ik ben nog steeds ongelooflijk gelukkig met die combinatie.”

Hoewel beide partijen soms verschillende inzichten hebben, is er begrip voor elkaars standpunt. "En we leren veel van elkaar. Van sommige dingen hebben wij veel verstand, maar er zijn ook dingen waar wij nooit over hebben nagedacht en waar in Zaandam een hele afdeling voor blijkt te bestaan." Zo helpt de afdeling vastgoedzaken de webwinkel bij de onderhandelingen voor een nieuw kantoor. Sinds de samenvoeging van de partijen is de groei van bol.com verdubbeld, aldus Ropers. 

Of Ropers wakker ligt van de komst van nieuwe toetreders als Amazon op de Nederlandse markt, wil hij niet zeggen. “Als iemand ergens beter in is, proberen we dat gat te dichten. Als er een nieuwe toetreder komt, is de vraag: wat voegt hij toe?’ Bol.com moet daarom zodanig voorop lopen, dat consumenten een nieuwe partij niet relevant vinden. Hij verwacht echter geen klantloyaliteit. “Klanten kiezen wat voor hen het beste is, en dat moet ook. Wij blijven onze best doen om hun het beste te bieden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!