Britse rechter dwingt Victoria’s Secret tot naamswijziging

Lingerieketen Victoria’s Secret moet van een Britse rechter de naam van zijn Pink-winkel aanpassen. Daarnaast mogen geen nieuwe winkels met deze naam worden geopend. Victoria’s Secret maakt daarmee namelijk inbreuk op de handelsmerken van fashionlabel Thomas Pink, aldus de rechtbank.

Thomas Pink had een zaak aangespannen tegen de retailer, omdat de naam te veel op zijn eigen naam leek. Het label vreesde daarnaast dat de lingerie nadelige gevolgen zou hebben voor zijn luxe imago. “We zijn erg blij met het oordeel van de rechter en zullen ons merk altijd blijven beschermen”, aldus ceo Jonathan Heilbron.

Victoria’s Secret bracht het label in 2002 op de markt en mikt hiermee op consumenten tussen de vijftien en 22 jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!