Big Bazar rolt XL-formule verder uit

Big Bazar heeft woensdag in Den Haag een winkel volgens zijn XL-concept geopend, waarna binnenkort de beurt is aan Venlo en Alkmaar. Deze winkels openen over twee weken hun deuren, laat ceo Roland van Geest weten aan RetailNews.nl.

Daarmee komt het totale winkelbestand van de XL-variant van de discountketen op zeven. Naast een vloeroppervlak van circa achthonderd vierkante meter onderscheiden deze vestigingen zich van andere Big Bazar-winkels met onder meer een breder assortiment aan food en make-up.

Waar de traditionele vestigingen ‘een soort plek voor partijhandel’ waren, moeten de nieuwe winkels daarnaast met een ander logo en duidelijke signing klanten ‘discount in een mooie strakke vorm’ bieden. De eerste vestiging die in Muiden opende, draait boven verwachting, aldus Van Geest. “Voorafgaand aan de lancering hebben we de formule uitgebreid achter de schermen getest. Alle puzzelstukjes uit die fase vallen hier op hun plek.”

Nieuwe winkels van de Blokker-dochter zullen vooral XL-vestigingen zijn. “Daarop ligt onze focus.” Daarmee wil Van Geest niet zeggen dat het city store-concept zoals in de Amsterdamse Kalverstraat verdwijnt. “We kijken per locatie welke variant zich daar het beste voor leent.”

Een sterk punt van Big Bazar is volgens Van Geest namelijk dat de formule in zowel buurtwinkelcentra als grotere winkelgebieden past. In 2013 opende de prijsvechter 43 nieuwe vestigingen en de teller voor dit jaar staat op 25. Daarbij past Big Bazar prima in het landschap naast Action, aldus de ceo. Keuze is namelijk goed voor de consument. “De formules zijn complementair aan elkaar. Bovendien onderscheiden wij ons met een ruim aanbod van A-merken.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends