Groupon wordt een online marktplaats met lokale aanbiedingen die een dag langer duren dan de dagdeals die de kortingssite op dit moment hanteert. De website heeft hiervoor een metamorfose ondergaan. Dat heeft Groupon maandag bekendgemaakt.
Zo toont de homepage voortaan een aantal aanbiedingen uit verschillende categorieën en een zoekfunctie. “We willen dat de klant zelf naar de site toegaat om te zoeken wat hij nodig heeft”, zegt operationeel directeur Ruud Giebels van Groupon Nederland tegen NU.nl.
Om de mobiele consument beter te bedienen heeft Groupon zijn app uitgebouwd. Via een aparte knop in de app vinden shoppers een aanbod van lokale aanbiedingen. De app onthoudt de voorkeur van de gebruikers en toont later aanbiedingen die in de smaak moeten vallen.
Groupon wil daarnaast zijn aanbod van kortingsdeals vergroten. Het platform is hiervoor volgens Nu.nl in gesprek met grote merken. “We moeten de voorraad uitbreiden, ook in verschillende categorieën”, aldus Giebels.
De site gaat bijvoorbeeld een samenwerking aan met reisaanbieder Expedia voor hotels. Het bredere aanbod moet voor kruisbestuiving zorgen, zegt Giebels in De Financiële Telegraaf. “Je zoekt een broodjeszaak op de site, maar je vindt een kortingsactie die je onderweg meepikt voor kleding.”
Groupon wijzigt strategie
Gepubliceerd op 25 augustus 2014 om 07:31
Reacties 0