Media Markt opent beleveniswinkel in Utrecht

Media Markt opent volgende week een experimentele beleveniswinkel tegenover zijn vestiging in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. In de zogenoemde Man Cave worden geen producten verkocht, maar alleen geïntroduceerd en gedemonstreerd. Dat laat directeur Barry van Ruiven weten aan Emerce.

Met de nieuwe winkel zet de elektronicaketen meer in op beleving. Zo is er onder meer ruimte voor een theater, waarmee het volgens de directeur een soort ballenbak voor mannen wordt. De winkel opent op 18 september zijn deuren.

Van Ruiven maakt verder bekend dat alle verkoopmedewerkers worden uitgerust met tablets, om klanten te kunnen wijzen op alternatieve producten of modellen. Daarmee wordt het aanbod van de winkel verruimd, zegt hij. “Wat niet we niet in huis hebben, laten we bezorgen.”

Hoewel de retailer relatief laat met onlineverkoop is gestart, wordt het kanaal omarmd op het hoofdkantoor. Angst voor kannibalisatie is er volgens Van Ruiven niet. Daarnaast oriënteren ook klanten die naar de winkel komen zich online, merkt hij. “Ze hebben straks keuze uit thuis bezorgen of in de winkel halen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!