Belgische winkeliers kunnen hun assortiment voortaan ook verkopen via bol.com. De etailer heeft daarvoor het Plaza-concept dat drie jaar terug in Nederland werd geïntroduceerd naar de Belgische markt gebracht. Dat heeft bol.com maandag bekendgemaakt.
In Nederland maken inmiddels meer dan tienduizend winkeliers gebruik van die mogelijkheid. Zo liet Lucardi eerder aan RetailNews weten via bol.com omzet te boeken die gelijkstaat aan de omzet van twee fysieke winkels. “Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers”, zegt directeur België Jan Huysmans.
Belgische ondernemers kunnen via het Plaza-model onder meer de Nederlandse markt bedienen. Het aanbod wordt opgenomen tussen het eigen assortiment van bol.com en dat van Nederlandse verkopers.
De eerste Belgische ondernemers hebben zich inmiddels voor het verkopersmodel aangemeld. Zo gaan Willy Naessens Swimming Pools, Festivalking.com, Elektrokoning.be, bmini.be en Emob.eu verkopen via bol.com.
Bol.com startte in juli al met de verkoop van tweedehands producten via zijn website. Zowel gespecialiseerde aanbieders als particulieren kunnen daar hun producten te koop aanbieden.
Reacties 0